torsdag 17 juni 2010

Ljuset i tunneln

Känner mig lite bättre nu. Har som ett pirr i kroppen och vill liksom upp och göra en massa saker. Problemet är väl det att när jag reser mig upp så tar orken slut och jag segar ihop direkt igen. Men det är i alla fall slutet på denna influensa. Ska köpa alla vitaminer som finns nu och börja träna så att jag håller mig frisk. Sån himla tur att jag bara blir sjuk när jag har tid att bli sjuk. Det är som att min kropp vet när det skulle funka. Minns en sommar när jag jobbade hundra procent. Men så av någon anledning hade jag ledigt tre dagar i rad. Blev svinsjuk de tre dagarna och sen när ledigheten var över var jag frisk igen och kunde jobba.

Det är på tiden att lämna denna håla nu. Åker till Växjö (en annan håla) på lördag och börjar sommarjobba på måndag. Till hösten MÅSTE jag flytta till storstad.

Har bestämt att sluta deppa nu. Har gjort det i en månad och det räcker. Jag kommer ju att få ett jobb (väntande arbetslöshet är grunden i mitt depp, tror jag) till hösten. Herregud. Vilken välutbildad och pigg och snygg person sitter arbetslös år efter år? Inte jag i alla fall. Och varje gång jag inte får ett jobb, då ska jag tänka "er förlust". När den de anställde måste gå från jobbet klockan 12 på dagen för att dens unge kräktes på dagis, då kan de ångra att de sa nej till en arbetsmaskin. JAG HAR ARBETAT MED FUCKING BANANER VID ETT LÖPANDE BAND I FUCKING AUSTRALIEN. Jag klarar av vad som helst. Det missar de, arbetsgivarna.

Mohahaha.

På lördag ska vi ut allihopa. Hanna skrev nåt om sangria i ett sms. Låter bra, somrigt och pepp.

Inga kommentarer: