söndag 27 juni 2010

Min midsommarhelg

Jobbade till 13 på midsommarafton. Det är skitbra att jobba då för betalningen är praktiskt taget dubbel. Och jag gillar ju cash. Jugge hämtade mig utanför jobbet och så åkte vi till Åby.

Käkade:
Sill
Potäter
Gräslök
Silltårta (mitt äckligaste ord)
Köttbullar
Prinskorv

Drack:
Snaps (ca 4)

Sen dansade vi på Lindas och Jugges veranda tills det var dags att gå till det gemensamma midsommarfirandet. Små grodor, fiskedamm och sånt.

När vi kom tillbaka käkade vi jordgubbstårta och spelade kubb och drack bubbelvin. Sen kom Mats, Susanne och Lars. Då grillade vi.

Sen började supandet på riktigt. Grogg, mer snaps, öl och vin. Vi dansade ännu mer, spelade våra favvolåtar på Spotify och någon gång vid kanske halv två ballade det ur litegrann. Vi bäddade ner min bror i soffan och de flesta andra gick också och la sig. Jag och Aggie gick en runda och hade tjejsnack och sånt. Sen somnade även vi.

Väldigt härlig midsommarafton i alla fall.

Dagen efter åt vi lunch gjorda av rester, käkade ännu mer tårta, barna badade och jag solade. Framåt eftermiddagen åkte jag hem till mitt igen. På kvällen gjorde jag nypotatis med gräddfil och gräslök och köttbullar. Och så köpte jag jordgubbar (ville förlänga midsommar lite).

Sen gick jag en runda på två timmar i det helt UNDERBARA kvällsvädret. När jag kom tillbaka kollade jag på en dokumentär om Michael Jackson som var ganska intressant.

Idag ska jag skriva jobbansökningar. Och förhoppningsvis ha tid att gå ut en sväng. Det är ju fantastiskt väder ute.

Inga kommentarer: