fredag 11 februari 2011

Värk

I morse var jag tvungen att ta en ipren mot värken i skinkan (som nu förflyttat sig till nedre delen av ryggen. Tack gode Gud för det. Tänk om jag skulle bli tvungen att gå till läkaren och uttala ordet skinka högt. Fult ord. Lite som härromdagen, då när jag talade med polisen, och var tvungen att upprepa meningen "ett basebollträ upp i röven" om och om igen).

I alla fall. Nu har jag fått ont i huvudet också. Får nog ta en bamyl koffein mot det.

Agnes vet allt om vilka typer av värktabletter som är ok att blanda och mer viktigt, vilka som är ok att blanda med alkohol. Jag har lärt mig lite. Som till exempel att ipren och bamyl, det kan man svälja med vin utan minsta leverskada. Panodil och alvedon i kombination med alkohol däremot ger skrumplever inom en halvtimme. Betyder det att man kan ta ipren och bamyl ihop då också eller?

Tror jag gör en chansning. Lite skrumplever har väl ingen dött av heller.

Jag har alltid kombinerat värktabletter med alkohol som en naturlig följd av att alkohol ger huvudvärk. Man vill väl inte ha ont på fest heller.

Inga kommentarer: