onsdag 16 februari 2011

Dagens filmer

Så himla lätt att blogga när det enda intryck man fått på tre dagar är insidan av ett tio kvadratmeter stort rum.

Har i och för sig konsumerat en hel del populärkultur i form av film och serier.

Idag har jag hunnit med följande filmer:

Eclipse. Jag vet, det är en tonårsfilm och jag vet, jag har sett den kanske fem gånger förr, men jag kan inte hjälpa att när jag känner mig dålig antingen fysiskt eller psykiskt, då är det bara vampyrer som kan få mig att må lite lite bättre.
Love and other drugs. Romantisk komedi. Kan ibland ha nästan samma effekt som vampyrer. Den här var sådär. Kollade mest för att Jake Jyllenhall är så himla het. Kanske i och för sig bara är en känsla som stannat kvar sen jag såg Donnie Darko för första gången. Världens bästa film. Nästan. I alla fall. Väldigt mycket sex i den här. Naket i i stort sett varenda scen. Såg så pass mycket av Anne Heathaways pattar att jag efteråt kände mig lite smutsig.
Milk. Gillade denna. Handlar om Harvey Milk, den förste öppet homosexuella amerikanska politikern. Och om bögar i allmänhet i 70-talets San Francisco. Säger bara James Franco alltså. Herregud vad han är snygg. Har tänkt på honom sen jag såg Freaks and Geaks. I alla fall. Bölade ca fem gånger innan filmen var slut. Efteråt kände jag för att gå ut och demonstrera lite. Men eftersom att jag är sjuk så får det vänta ett tag.
Anchorman. Först var den ganska kul. Men från mitten och framåt ballar det ur.
I rymden finns inga känslor. Gillade. Utan att riktigt veta varför bölade jag ett antal gånger i den här också.


Igår kollade jag på fyra avsnitt av Veckans brott på SVT play. Rafflande!

Inga kommentarer: