tisdag 8 februari 2011

Gjorde susen mot mitt humör

Åkte från Olofström 11:18 i förmiddags. Kom fram till Malmö ca 17:00. FY FAN FÖR SKÅNETRAFIKEN!

Det kom inga tåg i Bromölla mot Malmö. De ropade ut att det skulle gå ersättningsbussar men det kom inga bussar. Hade följande samtal med kille på Skånetrafikens kundtjänst:

Jag: Bla bla bla det kom fem bussar men ingen gick till Malmö.
Killen: Fanns det ingen buss mot Kristianstad?
Jag: Jo, och jag frågade busschauffören om jag kunde åka med den bussen och sen byta i Kristianstad mot Malmö, men han sa att det inte gick några bussar därifrån. Sen slog han igen dörren och körde.
Killen: Egentligen ska Kristianstad-bussen köra hela vägen till Hässleholm och sen går det tåg därifrån.
Jag: Egentligen?
Killen: Ja, men det är inte alla chaufförer som vet om det. Kommunikationen har inte funkat så bra idag. Hur ska nu ni som ska till Malmö göra?
Jag: Du frågar mig hur vi ska göra? Jag frågar dig.
Killen: Jag kan nog inte svara på det. Jag kan inte ens se när det kommer fler bussar och vi får inte tag i dem heller när vi ringer.
Jag: JAG SKA JOBBA IDAG, BETALAR NI UT ERSÄTTNING FÖR DEN LÖN JAG MISSAR DÅ ELLER???
Killen: Eh, nej.
Jag: Tack så jävla mycket för hjälpen då.

Sen slängde jag på luren.

Stackarn. Det var ju liksom inte hans fel.

Kom fram nästan fyra timmar för sent. Kollektivtrafiken är ett skämt!

Inga kommentarer: