fredag 11 februari 2011

Har bestämt mig

Inatt är första natten på ca två månader som jag inte har drömt om mitt jobb. Därför känner jag mig väldigt utvilad. Dessutom har jag sovit elva timmar i sträck. Bra det. Behöver vara utvilad. Sen ska jag bara jobba fyra timmar och sen kommer Hanna och sen ska vi hålla en jämn fylla hela helgen. Det måste väl ändå vara bästa sättet att fira sin födelsedag?

Går nog all in förresten. Firar hela helgen. Eller är det dumt när man inte fyller jämt? Ska jag spara det till jag fyller 30? Fast å andra sidan, förra året när jag fyllde någelunda jämt (25), då befann jag mig i ett skruttigt hus mitt på ett bananplantage. Skitig, trött och sleten. Visserligen firades det och så. Med äckligt billigt vin bryggt på mjölk, ägg och fisk. Och tårta. Men det var väl kanske inte idealistiskt.

Nej, så jag tar igen det detta året. Har ju råd nu och så, när jag fått mitt nya blanka kreditkort.

(Fyller inte förren på måndag, men det är väl ingen dag att fira på heller?)

Inga kommentarer: