onsdag 9 februari 2011

Gjorde bort mig

Idag efter jobbet var det en kollega som hade sin bil i närheten och undrade om jag ville ha skjuts. Jag blev skitnervös eftersom jag är världens sämsta på att visa vägen. Så jag ba "nej, det är lugnt. Jag har bara tio minuters promenad hem". Han ba "jo, men jag kan köra. Jag har ju ändå bilen här". Så tänkte jag att det är ju faktiskt bara två svängar, sen är man hemma. Vad kan gå fel?

Ganska mycket faktiskt. Jag ba "vänster här. Oj det är enkelriktat. Ok rakt fram. Eller höger? Eller jag vet inte?". Han fick köra en stor omväg för att komma runt på nåt vis och sen ba "känner du igen dig nu?". Jag ba "ja, ta vänster. Eller oj. Sa jag vänster? Jag menade höger. FAN jag kan inte ens höger och vänster". Han försökte vara snäll och ba "alltså det är faktiskt många som har problem med höger och vänster". Jag ba "ja, alla under 7 år i alla fall".

Så efter att ha kört ett varv runt hela Malmö city kom jag äntligen hem och ursäktade min egen värdelöshet kanske tio gånger. Han sa att "det är ok. Det gör inget. Så mycket omväg var det ändå inte".

HAHA.

Är nog kär i honom nu.

Inga kommentarer: