måndag 7 februari 2011

Fy faaaan

Idag måste rent vädermässigt vara den tråkigaste på året. Herregud. Var ute en kort sväng och det var så vedervärdigt att jag småsprang för att komma hem så fort som möjligt. Men man kan också tänka såhär:

Om det vore sommar nu och vi kommit lika långt som vi kommit in i den här vintern, då hade det varit augusti nu och i augusti är man ju deppig hela tiden för att sommaren snart är slut. Det betyder att vintern också snart är slut.

Det var enda positiva tanken jag orkar tänka idag. Är skitsur. Lika bra det för det är bara då jag kan skriva.


En helt annan grej:

Jag vill bli kär.

Det är säkert två år sen jag var kär senast. Livet är så mycket mer spännande när tanken på någon speciell gör att man faktiskt vill stiga upp ur sängen på morgonen. Fram tills dess att man inser att man är olyckligt kär, vill säga. Den dagen kommer ju alltid också.

Ahhhhhhhhh. Döden.

Inga kommentarer: