söndag 6 februari 2011

Ett seriöst försök

Nej nu får jag sluta tönta och börja blogga igen. Vad fan. Blogga är mitt enda sunda intresse här i livet och det borde man väl ändå uppmuntra hos sig själv?

Funderade faktiskt ett kort tag på att skaffa mig ännu ett sunt intresse och gick in på Friskis och Svettis som ligger precis runt hörnet där jag bor och ba "hur mycket kostar det att träna här?". Svaret är att det kostar skjortan. Herregud. 3200 kr för ett år. Plus 200 i medlemsavgit. Plus då nya träningskläder och ett par jumpaskor. Har inte tränat sen cirka Jesus föddes så mina gamla träningskläder har vittrat sönder. Men nu blir det ingen träning av det här året heller. Man ska väl inte behöva ruinera sig för att få möjlighet att plåga sig själv? Va?

Det fanns en tid då Friskis och Svettis var det töntigaste och billigaste stället man kunde träna på. Ägnade mig åt gruppjumpa i deras regi under gymnasiet och betalade 100 kr per termin. Och det är fan inte längesen jag gick på gymnasiet? Öh typ ba 7 år sen.

En annan sak:

Jag har varit så oerhört stressad och ångestfylld senaste månaden. Över ja, det mesta. Men nu har jag utarbetat en steg för steg plan mot ett lyckligt liv. Så jag slipper foka på en massa saker på en och samma gång. Steg 1 är: SKAFFA NYTT JOBB FÖR I HELVETE!

Lite bakis idag. Lördagskvällen började med ett glas vin på Sapla. Sen förfest. Och efter det nån klubb med epilepsimusik. Hade mycket skoj.

Är i Olofström för tillfället. Råkar ju vara skriven här eftersom jag inte kan vara skriven där jag bor och nu har jag fått ett rekommenderat brev skickat till min bokförings-håla och måste själv hämta ut skiten. Trist historia. Passar på att äta medan jag är hemma hos mammi. Är så fattig att jag bara ätit makaroner med ketchup i flera veckor.

Längtar till nästa helg. För då kommer Hanna och hälsar på i Malmö och vi ska festa hela helgen (jag fyller år på måndag och det ska firas).

Det är vår i luften. Känner ni det?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Oh yeah darling. Oh yeah. Det är mark under fötterna (inte is och snö) och jag har börjat använda min varma vårjacka. Den du förlorade på ett disko i Olofström.

Samma Hanna sa...

Alltså inte min jacka då. Utan din. Litegranna syftningsfel där.