tisdag 5 juli 2011

Toppen

Oj vad längesen jag skrev sist. Och sist var om sniglar som parar sig. Inte ok att ha som översta inlägg hur länge som helst.

Jobbade natten till idag. Sen sov jag till klockan var 13. Och resten av dagen har jag varit seg och trött.

Det mest aktiva jag gjort var att trampa 10 minuter på en gammal trappmasin som jag dragit fram från ett hörn här i källaren där jag bor. Har ställt den framför en TV så att man kan kolla medan man tränar. Känner mig som typ Tabitha när jag står där och trampar iklädd ett par utslitna joggingbrallor och en sport-BH med en tofs mitt på huvet.

Annars har jag slökollat på Frisörakuten (älskar) och ett gammalt avsnitt av Gossip Girl. Not very produktivt.

I morgon har jag en tid på öron näsa hals i Karlshamn.

I övermorgon ska jag kolla på två lägenheter. Den ena är en stor etta med balle och badkar = minimikrav om jag ska stå ut i Olofström. Den andra är en marklägenhet som mer är som ett radhus = kanske skulle va nåt ändå. Även om det skulle kännas skitobehagligt till en början att bo i något som mer liknar ett hus än en lägenhet.

Älskar ändå att man kan ställa någon form av krav. I Malmö får man vara glad om man i alla fall har ett eget rum där man kan stänga dörren om sig och om det inte regnar in genom taket.

När jag var i desperat behov av bostad läste jag en annons på Blocket där någon som sökte inneboende men som inte tänkte dela med sig av toan. Däremot fanns det ett köpcenter med "jättefräscha toaletter" precis i närheten. Man ba: gå upp och kissa på natten händer ju då och då att man behöver?

Så, nu har jag fått bort sniglarna från toppen. Undrar dock om detta var så mycket bättre.

Inga kommentarer: