lördag 16 juli 2011

Skoluppgift

När jag gick på gymnasiet fick vi i uppgift i svenskan att leta upp en låt som handlar om framtiden, skriva ner texten och sen motivera varför vi valde just den låten. Jag tyckte att det var en fånig och menlöst och icke-kreativ uppgift. Liksom bara skriva ner något som någon annan redan skrivit.

Jag valde När jag ser framåt av Håkan Hellström. Sen rev jag ut ett papper ur ett kollegieblock och kladdade ner följande med blyerts:

När jag ser framåt

När jag ser framåt
När jag ser framåt
Ser jag bara bra saker för mig och för dig

Jag valde den låten för det var den enda låt i min skivsamling som jag kunde hitta som handlar om framtiden.




Jag fick VG på den uppgiften.

Undrar om jag hade fått MVG om jag lagt till något i stil med "Låten gör mig hoppfull och gör att jag ser fram emot resten av livet".

Inga kommentarer: