onsdag 27 juli 2011

Skänk pengar!

Jag skulle sms:a in pengar till Radiohjälpens insamling för torkans offer i Afrika. Man kunde välja mellan 50, 100 och 200 kr. Jag har det inte jättebra ekonomiskt (vilket känns fel att säga i sammanhanget med tanke på att det är en soffa och en tv jag sparar till och inte rent vatten. Jag löper ingen som helst risk att svälta ihjäl, möjligen riskerar jag att få leva på snabbmakaroner och ketchup under långa perioder de kommande två åren) och valde därför 50 kr. Ingen kan göra allt men alla kan göra något och det där. Problemet var bara att det inte funkade. Jag fick tillbaka ett sms där det stod att de "inte förstår mitt meddelande". Jag testade igen och igen men det funkade ändå inte.

Då satte jag in pengarna direkt från intenetbanken istället vilket funkade utmärkt. Jag ville sedan påpeka problemet för Radiohjälpen, vilken förmodligen tusen andra också gjorde, så att de inte skulle missa en massa pengar. Jag mailade dem. Idag fick jag till svar:

"Tack för din uppmärksamhet och ditt engagemang. Precis som du skriver så fick vissa ett märkligt svarsmeddelande när de försökt ge en gåva via sms. Felet spårades till teleoperatören och är nu åtgärdat. Enligt de uppgifter vi fått gällde det enbart 50 kronor, de andra gåvosummorna ska ha varit utan fel".

Känns bra att felet är åtgärdat men det känns inte alls bra att de fattade att jag gått på snålsumman 50 kr. Inte alls bra.

Nu tycker jag att alla åtta som läser denna bloggen ska sms:a in 200 kr till torkans offer. Var inte snåla nu! Se instruktioner här.

Inga kommentarer: