söndag 10 juli 2011

Kära dagbok!

Idag har jag gjort exakt detta:

Stigit upp (det är säkert).
Ätit frukost.
Åkt på loppmarknad i Ronneby. Köpte ingenting. Inte en endaste liten grej. Förutom en korv med bröd. Jag är egentligen emot korv med bröd. I alla fall att köpa och äta så där bland folk. Hatar åsynen av folk som äter korv. Det är äckligt. Men så idag blev jag så sugen att jag inte kunde låta bli. Skäms lite nu faktiskt. Köpte även kaffe och en lightcola.
Åkte hem igen.
Käkade lunch. Pyttipanna gjord på gårdagens grillrester. Älskar hemgjord pyttipanna. Hatar köpt sådan.
Käkade lite godis, kollade lite på tradera, kollade lite på Panduros hemsida. Där finns skitfina tyger. Tänker eventuellt beställa några meter och klä om en fåtölj jag köpte på second hand i förrgår. Dock att jag aldrig klätt om möbler innan. Men hur jävla svårt kan det va? Tyget som är på den just nu är mer än fult. Det var formen jag föll för. Och priset. 80 spänn.
Somnade.
Sprang Halen-slingan.
Simmade en runda i sjön.
Käkade middag. Färdiga köttbullar, pasta med färsk basilika, riven parmesan, strimlad vitkål och ketchup.
Nu ska jag städa källaren. Ser för jävligt ut här. Och det är mitt fel. Ska även byta lakan. Har haft samma sen början av juni. Känns inte ok. Intressant?
Under tiden ska jag dricka ett glas rosé.
Sen en kopp kaffe.
Sen duscha.
Sen kolla på sista avsnittet av Glee (ja, jag gillar Glee. Frågor på det?)
Sen slösurfa.
Sen sova. Kanske.

Inga kommentarer: