fredag 8 juli 2011

Ska operera bort halsmandlarna till hösten. Var skitnervös att jag inte skulle få göra det. En sjuksköterska sa nämligen till mig att "det inte är så trendigt just nu". Man ba: nej, men ständiga halsinfektioner är tydligen superinne va?

Frågade min syrras unge som gjort en sån operation om det gör ont och det sa han att det inte alls gör. Men så läste jag på nätet att det tydligen är mycket mycket värre på vuxna. Har läst rena skräckberättelserna. Om folk som inte kunnat äta på två veckor, som spytt blod och som haft så ont att de inte vetat vart de skulle ta vägen. Frågade läkaren om detta var sant och han bekräftade att så kan det vara.

Men skit samma. Det får det vara värt. Även om det inte är några garantier för att jag ska sluta vara sjuk precis hela tiden. Om inte annat så blir man ju tvångsbantad under tiden.

Inga kommentarer: