tisdag 18 maj 2010

Spyr

Jag är sjuk. Feber, kräks och ont överallt. Det är fan förjävligt. Idag skulle jag med mamma och shoppa (hon gav mig en shoppingrunda i försenad födelsedagspresent). Blir inget av med det. Inte idag i alla fall. I övermorgon ska jag (som sagt) till Växjö och om jag inte är frisk då så dör jag. Jag har längtat efter Rock the Lake sen i julas och jag hörde talas om det för första gången.

Låg i soffan hela kvällen igår och kände mig smutsig. Anledning: först kollade jag på intervjun med Victoria och Daniel i tv4. Och jag gjorde det med stort intresse. Det var en dålig intervju men jag kan inte hjälpa att jag fascineras av kungligheter. Men det blev värre under kvällen. För sen hittade jag ett videoband med finalen av schlagerfestivalen som mamma av någon anledning spelat in. Och jag kollade på hela programmet. Två månader efter att den sändes. Jag var ju inte i Sverige när det visades på tv, men det är ändå INTE ok att kolla på en inspelning. Det är knappt ok att kolla när det sänds live.

Hela natten drömde jag intensivt om Victorias och Daniels bröllop.

Jag hann i alla fall så tre tomatfrön innan sjukan slog till. Om allt går enligt planerna ska de gro inom tio dagar. Komsi komsi små tomater. Jag lovar att vårda er ömt.

Inga kommentarer: