lördag 29 maj 2010

Sluta tönta

Läser den här texten och tänker det att JA, är det inte förjävligt? Prinsessan Madeleine har gjort slut med sin otrogne kille (buhu) och har nu ställt in alla offentliga uppdrag och kan flänga omkring på solsemester för skattebetalarnas pengar i veckor. Vad fan. Ska man sluta jobba för att det tagit slut? Vad tycker regeringen om det? De tycker ju för fan att man ska arbeta om man så tappade ena benet igår.

Jag sitter här hemma med ofrivillig semester och önskar inget annat än ett jobb. Och jag lovar att om jag hade en arbetsplats att gå till skulle jag samla ihop mig själv minuten efter jag blivit dumpad/dumpat någon och gå till jobbet och arbeta. Jag hade förmodligen deppat järnet om nätterna men på jobbet skulle ingen märka någon skillnad. Är man en offentlig person kanske man behöver mer tid än en minut, men knappast veckor på andra sidan jorden.

Livet är orättvist.

Inga kommentarer: