måndag 17 maj 2010

Hej du försvann en dag gamla vän. Du fick en kille och ringde aldrig igen.

Det har ju alltid varit jag och Hanna. Men nu har Hanna plötsligt kille. Jag har ju som sagt varit borta rätt länge men i sommar ska jag bo i Växjö igen och det som skulle vara jag och Hanna kommer nu mer vara Hanna och J. Och så ibland jag på ett hörn. När det finns tid. Typ. När jag ringer Hanna och ba "hej kan vi va eller?" då kommer hon svara "nej jag det går inte för jag och J ska ha mysig hemmakväll ikväll". Och jag kommer sitta helt apatisk vid min franska och glo ut på den grå parkeringen där nere och tänka på gamla fina tider.

Så jag tänkte det att jag behöver ha något som är bara mitt. Som jag kan umgås med och ha mysiga hemmakvällar med. Bestämde mig för att börja med odling. En tomatplanta. Ska så fröer i morgon och sen vänta på att det ska växa. Och en dag när J är bortrest eller nåt kommer Hanna ringa mig och vilja va och då ska jag säga det att "nej tyvärr det går inte, för idag ska jag ta hand om tomaten. Den har fått gula löv som måste plockas bort och så behöver den vattnas".

Mohahaha ska jag skratta. När jag är den som är upptagen och hon är den som är ensam.

Måste bara läsa på lite om det här med odling. Vanligtvis kan jag inte ens hålla liv i en kaktus. Men förmodligen kommer jag utveckla moderskänslor för den här plantan och då kommer det bli mycket enklare att komma ihåg att vattna den.

Inga kommentarer: