onsdag 19 maj 2010

Planerar helgens outfit

Jag känner mig bättre nu. Har fortfarande svårt att sitta längre stunder. Och så har jag jävligt ont i nacken. Men det beror nog på att jag legat ner förmycket. Det blir Växjö i morgon i alla fall. Hurra för det. Ska ju klippa mig och allt. Får ta det lite lugnt bara.

Tänker mycket på det här med outfit på helgens festival. Ska man va snygg eller varm? Snygg va? Går kanske att kombinera. Vill ha SOL och VÄRME men förmodligen kommer det regna. Det gör ju oftast det i Sverige. Speciellt i Växjö. Landets regnigaste stad. Jag klagar egentligen inte, regnigaste betyder även vampyrtätaste och jag älskar vampyrer. Men på festival föredrar jag sol framför vampyrer.

Och det här med nagellack. Svart eller rött?

Tror ingen är så pepp på denna festival som jag är. Det har att göra med att jag satt ensam julaftons kväll och mådde illa. Befann mig i Australien och var sjösjuk efter en båt- och dyktur. Spydde och hade mig. Kände mig lite sorglig. Det var ingen katastrof eller så, men lite jobbigt ba. Och så läste jag om denna festival och drömde mig hem till Sverige och Växjö och vänner och fest och vår och Markus Krunegård. Och sen dess har jag planerat och längtat.

Så Gud. Håll dig på min sida nu. Jag kräver inte så mycket. Bara sol och lite rolighet.

Inga kommentarer: