fredag 20 juli 2012

Serier

Något av det absolut bästa jag vet är att kolla på serier. Det är en passion, verkligen (jag vet inte vad det säger om mig eller mitt liv i övrigt). Men det finns något jobbigt med det där (ja, förutom att det bidrar till fysisk inaktivitet, social isolering och D-vitaminbrist). Nämligen att när det är på väg att ta slut så drabbas jag av sorg. Jag följer dem aldrig på TV utan väntar till jag kan ladda ner minst en hel säsong och kolla när jag känner för det. Allra värst är det när jag laddat ner alla säsonger som gjorts av serien och när det är slut så är det verkligen slut. Redan när jag avverkat ungefär hälften börjar jag tänka på slutet. Snart finns det inte mer. Snart är de här "vännerna" borta ur mitt liv. Jag blir helt vemodig.

Dock finns det en sak som är värre. Det är när serien ballar ur och man inte ens känner för att kolla den/de sista säsongerna. Typ som när O.C gick från att vara en dramaserie till en komediserie. HATADE sista säsongen. Såg inte ens alla avsnitt. Allt dog när Marissa dog.

Inga kommentarer: