måndag 9 juli 2012

Nu så

Åh vad jag längtar till om ett år ungefär. Då är jag klar med min utbildning och om jag har tur så får jag ett jobb snabbt efter det. Och jag känner att livet har fan inte gett mig så mycket än så om man tänker rent rättvist och karmamässigt så kommer det gå rakt uppåt när jag är klar. Punkt ett vad jag ska göra är att köpa en lägenhet i Malmö som jag kan bo i för resten av mitt liv. För, ja, jag hatar att flytta och vill bara göra det en gång till. Satsar även på att inom en femårsperiod eller så skaffa en sommarstuga. Och då behöver man verkligen aldrig mer att flytta. Tröttnar man på den gamla lägenheten åker man bara till sommarstugan ett tag. Visst?

Sommarstugan ska ligga i skogen vid en insjö. Det är det första kravet. Det andra kravet är att det ska finnas el, rinnande vatten och en riktig toalett. Där ska jag bo hela sommarhalvåret, laga all mat på grillen, bada i den lilla sjön varje morgon, ro ut med båten (jo, det ska även finnas en liten båt) och meta varje kväll, ligga på en filt i skuggan och läsa böcker om dagarna.  

Inga kommentarer: