måndag 2 april 2012

Fas

Pratade tre timmar i telefon med Agnes idag. Hon läser psykoanalys för tillfället så vi pratade om vilka faser olika personer vi känner har stannat i. Vilka som är anala och vilka som är orala och så vidare. Så frågade jag  vilken fas hon tycker att jag är i och fick till svar "den latenta fasen", följt av ett hånfullt gapflabb. Var osäker på vad det är för fas och sökte på Wikipedia där man kan läsa följande:

"Utvecklingen är ganska så stillastående under den här fasen".

Inget mer.

Inget mer.  

Jag har alltså totalt fastnat i en helt stillastående fas. Mitt liv i ett nötskal.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vilken fas är jag i då?

Saturday Nights sa...

Du har nog fastnat i den anala fasen. Typisk anal person: "Perfektionism, petighet, städmani eller raka motsatsen, slarvighet, desorganiserad, sjaskighet".

Du är ju en blandning av det där. Extremt organiserad och noga men samtidigt kan diskberget växa och växa och under soffan ligger det ruttna gurkor.