lördag 21 april 2012

11 frågor


Alla bloggare håller just nu på att svara på frågor att passa vidare till andra bloggare und so weiter. Jag har ju inte fått någon sådan utmaning eftersom att jag inte har några läsare. Men den här bloggaren skickade en öppen utmaning som jag valt att svara på (vill vara med och leka med de andra barnen). Here goes:

 1. Vill du ha barn?
Ja! Är inte säker på hur själva befruktningen ska gå till eftersom jag vägrar det konventionella sättet, men så fort jag har löst det lilla problemet och ordnat upp mitt liv någorlunda ska det bli av. Tre fyra ungar sådär tycker jag vore lagom.

2. Vilken politisk fråga brinner du för allra mest?
Det här med jämställdhet och genus. Det är fan skandal att människan fortfarande är så underordnad kön.

3. Kan du laga mat?
Ja. Är ingen mästerkock men jag kan om jag lägger manken till. Gillar även att experimentera med olika smaker. 

4. Är tvåsamheten viktig?
Svårt. Den är inte viktig som sådan. Vissa verkar tycka att det är viktigt att ALLA lever två och två (man och kvinna?) och blir oerhört provocerade av att vissa (många) väljer annorlunda. Jag själv har aldrig testat tvåsamheten och vill gärna göra det. För att se om det passar mig eller inte.    

5. Har du någon förebild? (och varför just hen)
Nej. Ingen vars alla egenskaper jag ser som föredömliga. Men det finns personer som jag tycker är vettiga på vissa områden och som jag gärna frågar om råd eller skulle vilja ta efter inom just dessa områden. Företagsamhet, mod, smarthet och så vidare.

6. Vilken kändis vill du ligga med?
Rihanna som hon ser ut i Run this town-videon. Och såklart Shane i L-word. Men en fiktiv person kanske inte räknas som kändis?  

7. Har du något drömresmål? (och varför)
Många. New York och San Fransisco. Skulle också vilja åka på safari i Afrika. Och ja, tusen andra platser. Vad gäller resor har jag två passioner: storstäder och roliga djur. 

8. Om du fick spola tillbaka ditt liv och välja om, vilka val som du gjort skulle du då ändra på?
Jag skulle gå tillbaka till när jag var 19 och välja en annan utbildning än jag valde då. Typ en där man kan tjäna pengar när man är klar istället för att hamna i hopplös arbetslöshet. Jag skulle tänka lite smartare och lite mer strategiskt. Då hade jag sluppit utbilda om mig nu.  

9. Hur långt var/är ditt längsta förhållande? 
Tre veckor kanske? Haha. Nej, allvarligt, har aldrig haft något riktigt förhållande.

10. Gillar du din chef? (varför/varför inte)
Har ingen.

11. Kan du komma på en dag i ditt liv då du tänkte "det här var den bästa dagen i mitt liv"?
Jag har en natt som jag i efterhand ser genom ett rosa skimmer. Jag vet att jag där och då var deppig och olyckligt kär. I efterhandskonstruktionen var jag och Hanna på världens roligaste förfest och sedan en världsrolig förfest till och sen hade vi en otroligt rolig kväll ute och så två perfekta efterfester på det. Tillsammans med de mest underbara människorna (som i verkligheten var världshistoriens största och mest manipulativa svin). Framåt morgonen vandrade vi hem lyckliga i vårsolen (förmodligen var det höst och pissregn) (och förmodligen grät vi). Så nej är väl svaret på den frågan.

2 kommentarer:

B sa...

Åh, vad glad jag blir! Och jättefina svar också!

Har exakt samma svar själv på nr 8. Har ju ett jobb, men skulle valt nåt annat när jag var 19. Frfa skulle jag försökt vänta lite med att börja plugga. Så dumt.

Och Shane, asså JA. (Räknas!). Kanske dags att se om L-word snart igen. ÄLSKAR.

Saturday Nights sa...

Synd att man gjorde några av de största livsvalen när man var som mest naiv och trotsig. Nu försöker jag göra om och göra bättre.

Jag såg om L-Word för ett par månader sen. SÅ BRA!