måndag 26 mars 2012

Två saker som provocerar mig:

(Bland många andra saker som också provocerar mig)

1. Det här med folk som vill införa rökförbud på all allmän plats. Så jävla gnälliga. De flesta rökare är faktiskt hänsynsfulla. Man står väl inte och röker i en busskur när det står andra där. Eller i bankomatkön. Eller precis där folk måste passera? Man går undan. Och då är det inga problem. De här förbudsmänniskorna ba "men det kan faktiskt komma ett litet litet uns av rök i närheten av min näsa ändå och då kanske jag dör av förgiftning". Men nej, det där är ett problem de själva hittat på. De tror att de kan känna ett uns av röklukt fast den som röker har gått undan och de tror att de mår jätteilla. Men så är det inte. De inbillar sig. Och OM de skulle känna ett uns av röklukt BUHU SUCK IT UP! Det luktar utomhus, det gör det. Av hundskit, avgaser, ruttna papperskorgar, svett, fabriker, skorstenar och ibland cigarettrök. Jag har vänner och familj som inte röker och som absolut inte själva skulle få för sig att göra det, men de gnäller inte när jag röker, de håller mig däremot ofta sällskap när jag gör det och de dör fan inte. De tycker att det är trevligt. Säg i så fall till de som beter sig illa med sitt rökande. Men gör inte det till mitt problem. För jag sköter mig. Och inbillningssjukan kan inga förbud råda bot på ändå, den måste hanteras på annat vis.

2. Folk som säger "jag tycker inte att det är ok att dricka vin ensam". NÄHÄ? Så om jag då, som den vuxna människa jag är, vill ta ett glas vin på fredag- eller lördagskvällen (eller valfri annan kväll för den delen) så kan jag inte göra det bara för att jag bor ensam? Men om jag haft en partner som satt sig jämte i soffan eller klämt ner sig jämte i badkaret (dricker oftast i soffan eller badkaret), hade det varit ok? För oss kroniska singlar är det förbjudet med vin? Det dummaste jag hört.  

Inga kommentarer: