fredag 2 mars 2012

Ska vi göra nåt äckligt baby?

Den här låten är ju egenligen old news, men jag älskar den:



Hon sa: Nu tar jag dig till himlen, 
Ska bara upp och hämta en och annan sak på vinden.
Du och jag under täcket, baby
Det har gått flera veckor, baby
Sen vi låg där hos dig och du frågade mig,
Ska vi göra något äckligt, baby?


Bara ett geni kan skriva den texten och sen får hela svenska folket att gå runt och sjunga på den.  


En annan old news-hit jag älskar för tillfället är denna:



Det är skillnad på å ha en kuk å va en kuk
Och jag är beredd och gå i döden för din rätt
Och döda mig om jag inte har rätt

Krossa alla fönster, slå in hans dörr

Låt honom veta, att inget är som förr
Säg som det är nu
Finns ingen väg tillbaks för nån som är en looser
Ett riktigt jävla as


En annan genial text

1 kommentar:

Cornelia sa...

Jag älskar krossa alla fönster, vet inte hur många gånger jag lyssnat.. Finns många såna där bra som bara är GRYMMA. och då spelar de ingen roll om de är sprillans nya, en vecka eller 30 år gamla. bra låtar står sig, de blir inte gamla :) hihi ha en fin kväll!