onsdag 28 mars 2012

Nej. Jag säger NEJ!

Jag har stora problem. Stora i dubbel bemärkelse. Det finns spindlar i min lägenhet! Paniken asså! En natt när jag gick på dass satt det en stor jävel på väggen. Vågade inte slå ihjäl den. Har fått för mig att om man gör det så kan de snabbt hoppa upp på handen istället. Så jag ignorerade den och låtsades som om den aldrig funnits. Nyss när jag tänkte ta ett bad så satt det en annan STOR spindel i badkaret. Jag vet att det var en annan för jag känner igen dem nämligen. Skrek och sprang ut. Sen tog jag mod till mig och gick in på toan igen och skållade ihjäl den. Skrikande (jag alltså, inte spindeln, vad mina mänskliga öron kunde höra i alla fall).

Nej jag går inte med på detta. Jag bor på tredje våningen och då ska man vara skonad från sån skit. Och jag tror inte att de kommer genom balkongdörren. Varför skulle de då sitta på toan? Är säker på att de kommer genom avloppet. Och avloppsspindlar känns så jävla mycket äckligare än spindlar som promenerar in dörrvägen. Får nog höra av mig till både Anticimex och hyresvärden. Så här ska man väl inte behöva bo heller.

När jag var i Australien tänkte jag att svenska spindlar och insekter aldrig mer kommer skrämma mig eftersom det landets sådana är en miljon gånger större och en miljon gånger fler och en miljon gånger giftigare. Men nej, så blev icke fallet.

Detta monster satt på väggen där jag bodde ett tag:

 
Förmodligen har jag publicerat den här bilden innan. Men det är för att jag aldrig kommer glömma den så länge jag lever. Det var TRAUMATISKT. Den ramlade ner på golvet med en duns och försvann. Och där sov jag flera veckor efter det? Sov även utan tält eller någonting på marken i öknen. Öhhh. Jag var en annan människa när jag var där.

Inga kommentarer: