måndag 26 mars 2012

Åhhh stressen

Jag är så himla stressad för tillfället. Känner mig konstant hyper och har haft ont i magen i flera dagar. Det är så mycket i skolan nu. En projektrapport lämnades in förra måndagen och redovisades idag. Den blev på 40 sidor och skrev inte sig själv om man säger så. En uppsats i designhistoria ska vara klar på onsdag. Det var en individuell uppgift och den blev också på 40 sidor. Har jobbat med den i flera veckor och igår satt jag i elva timmar. Gjorde klart den idag efter att jag kom hem från skolan, tog väl fyra timmar till eller så. Ytterligare en projektrapport ska vara inne på onsdag nästa vecka och den har jag inte ens börjat på än. Och då ska även nötknäpparen som vi byggt redovisas (och vara klar). Sen har vi ett matteprov till inom någon vecka. Minns inte ens när. Och så har vi något slags projekt med en brygga som ska byggas i fantasin med korrekta beräkningar vad gäller hållfasthet och så vidare. Den orkar jag inte ens tänka på just nu.

Ingen annan i klassen verkar stressade. Bara jag. Jag fattar inte.

Men mest stressad är jag kring ekonomin. Får bara ett och ett halvt studiebidrag/lån till sen är det slut. I och med denna terminen har jag pluggat de sex åren man är berättigad pengar. Vilket ju är synd eftersom jag har ett år kvar på den här utbildningen.

Magsår någon?     

4 kommentarer:

Hanna sa...

Om du behöver så får du plugga när jag är där. Jag har också grejer jag kan roa mig med. Men då får vi bestämma ett antal timmar vi får sitta och sen direkt efteråt börja dricka vin. Typ.

Saturday Nights sa...

Jag har gjort upp en plan för mitt pluggande så att jag kan ta ledigt i helgen. Behöver det. Har pluggat SÅ JÄVLA MYCKET senaste tiden. Du anar inte! Men om du behöver så kan du göra det medan jag lagar mat eller nåt :)

Hanna sa...

Jag har också gjort så. Planerat. Så ledighet kör vi på!

Saturday Nights sa...

Låter NICE :)