torsdag 29 mars 2012

Fulaste ordet

Jag måste ju gå och lämna blod- och urinprov ett par gånger om året för att kolla så njurarna funkar som de ska. Sen det började har jag hittat ett nytt fulaste ord. Mitt gamla fulaste var stjärt. Alltså, det tog emot att skriva. Herregud, vilket äckligt ord. I alla fall. Mitt nya fulaste ord...

...vet inte om jag pallar skriva...

...måste...

Detta är jobbigt. Men...

...morgonurin.

Det där måste de döpa om. Urinprov kan jag gå med på, men att sätta ordet morgon framför, det gör det hela så mycket mer vidrigt. Har typ utvecklat fobi mot det ordet.

Var på vårdcentralen idag och var livrädd att han som tog emot proverna skulle säga ordet rakt ut. Men det gick bra. Han sa: "har du urinrör med dig?". TACK GODE GUD FÖR DET!

Sen vill jag återigen bara berätta hur jävla bra de är på att sticka på Olofströms vårdcentral. Det känns inte. Det gör inte det. De prickar alltid rätt. Och de sticker alltid mitt i armvecket utan att experimentera på handleder, handryggar, underarmar och fötter. 

Inga kommentarer: