onsdag 24 augusti 2011

Weehuu

I morgon. Måste tyvärr sova några timmar på dagen eftersom att jag jobbar inatt. Men sen, sen, SEN ska jag flytta in i nya lägenheten. Kommer visserligen bli ganska så asjobbigt med allt som ska bäras och så vidare (särskilt eftersom det är på tredje våningen utan hiss). Men samtidigt är det ju väldigt roligt att flytta in. Går inte att jämföra med att flytta ut. Såklart.

Mamma och Agnes hjälper till.

På kvällen kommer pappa med en säng. Har ingen aning om hur bekväm den är eller i vilket skick den är, men jag vet att jag sparar en hel del på att överta den. Och är det något jag går igång på så är det möjligheten att spara pengar.

Efter det ska jag eventuellt åka till Ikea med pappa och köpa en soffa som han sen ska köra hem med sin bil som har ett flak. Det blir en upplevelse utöver det vanliga. Har inte hittat på något annat med honom än att sitta vid ett bord och dricka kaffe och prata politik de senaste tio åren. Minst. Har heller inte bett honom om hjälp med någonting i hela mitt vuxna liv, så det kom som en chock för oss båda när jag frågade om denna tjänst. (Först sa han blankt nej, på ett sätt som fick det att låta som om det var det dummaste han någonsin hört. Men sen ändrade han sig av någon anledning). Har inte bestämt mig än för om jag ska utmana ödet och be honom komma och borra betong någon dag också.

Helst vill jag åka och köpa en TV någon gång under morgondagen med. Först tänkte jag att jag minsann inte tänker ha någon TV. Men sen fick jag panik ju mer jag tänkte på det. Ingen TV. Hur skulle det se ut? Det är bara präktiga människor som inte har TV. Herregud.

En annan dag snarast måste jag åka tillbaka till Ikea och handla saker som gardinstänger, lampor och så vidare. Det går inte att göra med pappa. Så väl känner jag honom. Det gäller att veta exakt vad man ska ha, serienummer och lagerhylla. Så att man bara kan gå in och ta vad man vill ha och sen snabbt ut igen så att man kan ta sig därifrån så fort som möjligt.

Har inte så mycket valmöjlighet vad gäller soffa. Är så illa tvungen att ta den billigaste. En Ektorp i vitt. Älskar vita soffor. Det är estetiskt tilltalande. Dock ej så praktiskt.


Inga kommentarer: