torsdag 11 augusti 2011

Världsmetropolen

Idag när jag var nere i byn blev jag stannad av en tyska som på knagglig svenska frågade vart någonstans man man kan äta något annat än pizza eller kinesiskt.

Man ba: VA?

Du undrar vad?


Varför i hela fridens namn skulle du vilja äta något annat?

Här kan jag peka ut 20 finfina pizzerior, men det duger visst inte. Stick tillbaka till Berlin eller vart fan du nu kommer ifrån då, om det inte passar!

I ärlighetens namn, jag stod där och kunde verkligen inte komma på ett enda ställe man kan käka om man inte vill äta pizza eller Kina. Möjligen att man kan få en bakad potatis till kraftigt överpris på Liljas. Eller köttbullar på Maxi-restaurangen.

Sen gick jag en två timmar lång promenad i pissregn och tänkte för mig själv att det är här jag ska bo nu. I minst två år.

Inga kommentarer: