fredag 26 augusti 2011

Flytten

Oj oj vad vi bar mycket igår. Och den där soffan jag köpte på Ikea kan ha varit den tyngsta soffan i världshistorien. Det var INTE lätt att få upp den för alla trappor. Vi kunde inte bära paketet utan fick på varje trappavsats ställa den på högkant och sedan långsamt välta den över trappan för att sedan dra och putta upp den till toppen och sedan ställa den på högkant igen.

För att inte tala om allt annat som skulle bäras upp. Jag hade glömt hur mycket saker jag äger eftersom att det varit nedpackat sen i december. Tur jag hade hjälp!

Jag var hos frissan i närmre fyra timmar idag och när jag kom hem hade underbara Agnes skruvat ihop soffan och köksbordet och packat upp nästan varenda låda. Nu återstår att hänga upp alla kläder, hänga upp gardiner, ett par lådor med småskit som ska upp, ett TV-rumsbord som ska fraktas från Jennies och lite till. Men det värsta är över.

Och frillan blev bra. Nu har jag en snygg tjock pannlugg och är blondare. Blev så inspirerad av min nya look att jag spontanköpte en skinnjacka på hemvägen.

Jobbar näst sista natten inatt. Kommer inte sakna den oregelbundna dygnsrytmen!

Inga kommentarer: