torsdag 30 december 2010

Nyår asså...

Jag är slutkörd i hjärna och kropp. Är absolut inte neggig. Är typ kär i mitt nya liv. Men ändock helt jävla slut. Bestämde över en helg att flytta från Växjö till Malmö. Hade en vecka att packa ner alla mina tillhörigheter. Tog en resväska och satte mig på tåget till Malmö utan att ha något att flytta till. Har bott här i drygt tre veckor nu i en lägenhet där jag egentligen inte får plats. I alla fall har jag ingenstans att ha mina saker så allt har legat nedpackat i väskor. Under tiden har jag hunnit med vinterkräksjuka, en ganska tuff utbildning, försökt sätta mig in i ett helt nytt jobb, försökt lära mig hitta i den här stan, åkt på snabbvisit till Växjö och städat ur och flyttat saker från lägenheten och försökt placera dessa hemma hos folk som har ett hem, försökt handla julklappar till åtminstone alla syskonbarnen, försökt fira jul, åkt på en jävlig förkylning samt ovanpå alltihopa detta festat ganska hårt för att glömma bekymmer med pengar och bostadsbrist. Alltså ni fattar.

Tanken på att jaga reda på en nyårsfest mitt i allt detta får mig att vilja spränga mig själv i bitar. Orkar inte tänka på nyårsklänning och champagne och hopplösheten i att få tag på taxi. Jag är så utmattad! Därför har jag bestämt att åka hem till Olofström och göra absolut ingenting på nyår. Bara hänga med antingen mamma och Lars eller Jennies familj. Beroende på vem av dem som tänker göra minst. Har aldrig haft kul på nyår ever och i år kan inget gå fel.

Inga kommentarer: