onsdag 22 december 2010

Boende

Asså. I morgon tänkte jag ta tåget hem till Olofström en timme efter jag slutat jobbet. Det vill säga klockan 21:30. Har onda aningar. Känner mig skräckslagen inför denna resa. Tåg. Vinter. Svinmycket snö. Två dagar innan jul. Etc etc. Tur att citytunneln öppnat och tur att den går precis utanför fönstret till där jag bor för tillfället. Om det är så att sista tåget är inställt behöver jag bara bära tillbaka väskan uppför trappen igen och sen åka tidigt den 23 istället. Inte för att det kommer vara lättare då precis. Sen har vi en annan panik: HAR INTE HANDLAT EN ENDA JÄVLA JULKLAPP. Eller ett par men inte fler och nu är pengarna slut och ja, vi får fira jul nästa år istället.

Var och hälsade på i ett kollektiv idag där de söker ny inneboende. Bättre än det förra i alla fall och så kändes det som att de gillade mig. Det var visserligen ett genomgångsrum som skulle bli mitt och så hade de en regel att man inte får låsa dörren om man går på toa på natten (??). Men jag kommer tacka ja om de väljer mig. För det ligger precis vid Gustav Adolfs torg och det var en svinfin lägenhet med typ valv och öppna spisar och enorma ytor och så centralt det bara är möjligt. Måste dock börja smygröka igen för de söker en "rökfri" person. Jobbigt då när jag kommer hem från krogen och liksom stinker.

Fan vad jag hatar människor som inte accepterar rökare. Står i skitmånga annonser något i stil med "har svårt för rökare". Herregud. Jag planerar inte röka inomhus. Ska väl de skita i vad jag gör när jag inte är hemma. Jävla fascistsvin!

Sen ska jag kolla på ett rum den 28, hos en tant som verkade både trevlig och rolig på telefon. Och som skrev i annonsen "ingen rökning inomhus". Det är ju vettigt och en helt annan sak. Kände att jag älskade henne. Och så känner jag det att jag hellre är inneboende än lever i ett jävla kollektiv. Känner mig inte så kollektiv alls. Associerar bara till allt som jag äcklas av. Bruna kläder, grönt te, tofu, dreads, stickade ponchos, inget smink, ingen cocacola, ingen TV, spela och sjunga visor tillsammans, och lukten av blöt hund utan att det ens finns en hund där (dreadsen). Men i alla fall. Det där kollektivet jag var hos idag. De var faktiskt trevliga. Men hoppas mest på tanten!

Inga kommentarer: