torsdag 30 december 2010

DÅRAR

Jag är så ARG. Mitt jobb. Har ju inte nämnt för vilka jag jobbar så det gör väl inget om man snackar skit då va?

Så här: vi fick schema den 17:e som skulle gälla för resten av december. Detta schema var baserat på hur vi skrivit upp oss som tillgängliga. Då den 17:e var det redan fastställt och inget vi kunde ändra på. Så jag skrev ut mitt, jobbade tre dagar precis som jag skulle, sen åkte jag hem för julledigt. Enligt detta schema skulle jag efter julledigheten jobba den 29:e och den 30:e. Så, igår, den 29:e gick jag dit och gjorde det jag skulle. Efter ett par timmar gick jag in på schemat på datorn bara för att kolla vilka tider jag skulle ha rast. Då såg jag att mitt schema ändrats och att jag skulle ha jobbat den 27:e (en dag jag inte ens satt upp mig själv som tillgänglig eftersom jag var tvungen att ha lite tid till att flytta) och att mina timmar den 29:e och 30:e var helt borttagna. Jag gick direkt till chefen (en av dem, har typ 100 stycken) och frågade vad som pågick. Hon ba "ehhh... det har nog blivit något fel. Eller alltså prognosen har nog ändrats och då ändras schemat. Men självklart får du betalt för idag, så jobba så som du skulle ha jobbat enligt ursprungliga schemat". Tilläggas bör att det var superdupermycket att göra och alla var tvungna att jobba över och det var panik bland alla hundratals med chefer. Sen frågade jag om jag skulle gå till jobbet imorgon (alltså idag). Då sa hon att det kommer vara helt dött och att vi tyvärr inte skulle behövas. Så jag bestämde att då åker jag hem till Blekinge en dag tidigare än planerat och var asförbannad. Så nu, för några minuter sen får jag ett sms från jobbet där det står att det är oerhört mycket att göra idag och att vi timanställda som är lediga väldigt gärna får komma in och jobba.

VAD FAN???

Aldrig i livet. Min väska är packad och jag åker hem om en timme. Jag är väl ingen himla slav heller?

Inga kommentarer: