fredag 17 december 2010

En helt vanlig dag för den som undrar

Ni kanske undrar vad jag gör hela dagarna? Nu när jag flyttat till ny stad och allt menar jag. Idag till exempel har jag gjort som följer:

Vaknade bakis. Ingen huvudvärk och inget illamående men trött och lite törstig. Hängde runt lite med Agnes och Viktor innan jag käkade en näringsrik frukost bestående av ägg. Sen gick jag och Agnes ut i snöstormen och gick in på triangeln. Där hittade vi en affär som sålde äkta pälsar. Vi provade olika klädesplagg gjorda av kanin. Agnes hittade bland annat en vit helt bedårande mössa. Pris 1495 kr. Jävligt dyrt för en kaninjävel. Så vi gick vidare. Till ett underbart café med 1700-talsinredning. Där drack vi kaffe, åt en lussekatt och pluggade. Sen gick vi hem och lagade två olika gratänger vilka vi åt till middag (massa ätande här märker jag. Men jag åt faktiskt inte med onormalt kort mellanrum. Det bara verkar så av texten). Efter maten var det dags för mig att gå på utbildningen som jag håller på med för tillfället. Den varade till 21 och efteråt gick jag till 7 eleven och köpte ytterligare en lussekatt. 7 eleven har blivit utnämnda till bästa lussekattställe i hela Malmö och jag ska säga er att de är så in_i_helvete goda att man nästan svimmar. EFTER DET gick jag och drack en kopp varm choklad. Men det var bara för att jag väntade in en tid. Jag hade nämligen bestämt träff hemma hos ett kollektiv som letar ny inneboende. De hade träffat en massa människor som var sugna på att hyra ett rum och jag kände väl lite sådär instinktivt att de inte gillade mig (hur det nu är möjligt att inte gilla mig). De skulle i alla fall höra av sig i morgon angående om de vill ha mig eller inte. Om de inte vill ha mig (vilket troligtvis är fallet) ska jag skriva vad jag tyckte om de här människorna egentligen.

Inga kommentarer: