torsdag 2 september 2010

Mest om hushållsvåg och strumpbyxor

Var hos läkaren idag och efteråt kände jag intensivt för att tröstshoppa.

Detta är vad jag köpte:

Ett par strumpbyxor som hette Control. Det är meningen att de ska hålla in fläsket. Hoppas de funkar.

Ett par strumpbyxor med låg midja. Det var förmodligen ett dåligt köp. Kan mycket väl bli så att magen väller åt alla håll.

En ny hushållsvåg. Den jag köpte härromdagen funkar verkligen jättedåligt. Det man väger måste väga minst ett kg om den ska ge utslag över huvud taget och då visar den ändå fel på en hel del gram. Idag köpte jag en digital. Gick till kundtjänst och frågade "funkar den här vågen eller?". Hon svarade att den kan visa fel på två gram. Jag kände att det kan jag leva med. Och så frågade jag "kan man väga skitlätta saker också eller?" "Ja" svarade hon och då slog jag till.

Någon som vill köpa min första våg? Femtio spänn vid snabb affär.

Ang strumpbyxor. Det är skitsvårt att hitta de perfekta. Man står i en timme och drar och funderar och läser och jämför. Sen blir man ändå skitförbannad när man tar på sig dem. En gång hade jag ett par som var bra. De var från H&M men sen, när jag slitit ut dem hittade jag aldrig mer ett par likadana. Man kan säga att man hittar rätt vid 1% av gångerna man köper strumpebrallor.

Så har ska de perfekta vara: De ska hålla in utan att man känner som att man håller på att kvävas. Och så ska de inte bilda en valk vid magen så att man ser fetare ut än man är. De ska vara tunna fast ändå heltäckande och absolut inte genomskinliga. De ska inte vara av luddigt material men heller inte vara blanka. Man kan säga att det ska vara som en blandning mellan luddigt och blankt. Matt. Så ska de hålla länge och inte töja sig och bli påsiga vid knäna. Sen ska de vara förstärkta under häl och vid tårna och framförallt inte kasa ner en enda milimeter i grenen.

Inga kommentarer: