fredag 3 september 2010

Hunger

Igårkväll när mina kalorier var slut för dagen blev jag plötsligt skithungrig. Kollade på Kniven mot strupen och det var smärtsamt att kolla på maten då när de rensat ut det ruttna och tagit in "bra råvaror" och testlagade nya menyn. Jag tog en kopp te och en cigg och ett tuggummi och försökte döva hungern. Det gick så där. Så istället bestämde jag mig för att gå och lägga mig så att det skulle gå snabbare tills jag fick käka frukost. Och nu, när det är frukostläge är jag inte alls hungrig. Enbart kaffesugen. Är det inte typiskt?

Har däremot jävligt ont i ryggen. På ena sidan strax under skulderbladet. Misstänker att någon utför voodoo på mig. Vem nu det kan vara? Jag som är så underbar, fantastisk, snäll och snygg (om än lite fet) (det finns visserligen folk som hatar feta. Typ Katrin Zytomierzka och Linda Skugge. Fan, om det är någon av dem som utför voodoo skulle jag nästan känna mig lite hedrad. Men varför skulle de det på just mig? De vet ju inte vem jag är heller och så finns det så många som är feta. Och många som är FETARE).

Den här helgen blir en hård prövning för min bantning. Det är svårt att vara hemma hos mamma och hon ba "ska vi inte fika lite?" eller "så, nu har jag gjort en paj och ställt in i ugnen, den äter vi till efterrätt". Det fina med min bantning nu är ju att man faktiskt kan äta allt det där, bara man inte överstiger kalorierna.

Men ändå. Det kommer bli en prövning. Bantningen höll exempelvis inte alls för barnpassningen förra helgen. Så nu gör vi om och gör rätt. Får väl ta med min nya hushållsvåg kanske.

Inga kommentarer: