måndag 13 september 2010

Löst prat

Såg en så himla sorglig film igår och nu kan jag inte skaka av mig den där sorgen. Remember Me med en het Robert Pattinson i huvudrollen (het även utan vampyrkostym med andra ord). Ja ja. Jag tycker den var ganska bra och inte seg som jag hört folk säga. Det är säkert bara karlar som tycker den är seg. Undermedvetet eller medvetet. Bara för att alla världens män hyser en kollektiv svartsjuka på Robert Pattinson eftersom alla världens kvinnor hyser en kollektiv bensvag kärlek till samme Pattinson.


Nu ska jag vaxa ögonbrynen och sen ska jag uträtta lite ärenden. Eller ska jag möjligen vaxa ögonbrynen efter ärendena? Man ser ut som om man gått in i en dörr/blivit misshandlat efter en sådan vaxning. Inte attraktivt. Att se misshandlad ut har inte samma effekt som till exempel underviktig kokainberoende vacker men trasig, rik och blasé modell i artonårsåldern på väg upp i karriären. Som kanske vissa skulle tro.

Duscha borde jag dock göra innan ärenden. Inget är så icke respektingivande som smutsigt hår. Tänk förortsmorsa som röker under köksfläkten. Vem vill anställa Tabita? Inte för att jag ska gå ut och söka anställning just idag, men man vet aldrig när tillfälle uppstår och då står man väl där i inte bara smutsigt hår utan även med oturen att ha en kaffefläck på ena bröstet och två av misstag uppknäppta knapper mitt på blusen. Pinsamt och förnedrande är bara förnamnet.

Inga kommentarer: