måndag 15 oktober 2012

SUR

Att man ska behöva åka buss till och från Karlshamn i sammanlagt 80 minuter och betala 300 spänn för ett läkarbesök på 2 min där det konstateras att "proverna ser bra ut" och "blodtrycket är normalt" och "hur är det annars?" "Jo tack bra". Herregud, det kan man väl göra på en vårdcentral och över telefon eller?

Och nu ska jag sitta här och glo ut i luften en timme till bussen går hem igen. För jag har INTE råd att ta en kaffe under tiden. Inte efter TREHUNDRA för ett jävla blodtryck.

Men ja, jag är tacksam att jag inte är allvarligt sjuk. Och att vi har NÄSTAN gratis sjukvård i det här landet. Och att det finns sjukhus över huvud taget. Men förutom det är jag skitsur.

Plus gick vilse och fick be om hjälp av röda korset (som bara gamla gör). PLUS fick medges ej när jag skulle betala och var tvungen att föra över pengar från ett annat konto medan kärringen i luckan suckade.

Inga kommentarer: