onsdag 10 oktober 2012

Praktik

Att söka praktikplats är som att söka ett jobb. Skriva personligt brev, uppdatera CV, skicka ansökningar till massa företag som sen inte svarar. Men nu har jag i alla fall en intervju på fredag. Och det är väldigt väldigt bra. Hoppas det går vägen så jag har det fixat. Hinner inte hålla på att leta praktikplats just nu för vi har så VÄLDIGT mycket att göra i skolan. Samtidigt så är ju tanken att det är just nu vi ska leta efter praktikplats. I alla fall. Jag söker bara platser nedåt Skåne för nu vill jag inte vara här längre. Surprise. Jag ska växla mellan att pendla med tåg och att bo hos Agnes och under tiden ska jag söka jobb och när jag fått ett jobb ska jag köpa en lägenhet och sen ska jag flytta och sen kommer allt vara perfekt.

Annars?

Jag har en hemsk träningsvärk. Testade nåt nytt igår (nytt för mig). Nämligen boxning (boxing?). Fy satan. Kul att ha provat men jag vet inte om jag gör om det igen. Att slå och sparka på någon annan känns inte som min grej. Plus då att ledaren hade snarlika personlighetsdrag med Hitler. Å andra sidan, det tog!     

2 kommentarer:

Hanna sa...

Gud vad massa nytt du testar då! Jag vågar bara köra på samma gamla gym. Sen har jag ju inte betalat för något annat heller, men jag vet att jag inte skulle gå om jag så hade det.

Saturday Nights sa...

Hanna! Du vet väl att det värsta man kan göra när det kommer till träning är att träna ensidigt. Då står man still efter ett tag och det händer ingenting. De där magrutorna du så länge drömt om kommer av allsidig träning och inte av rutinmässigt nötning!