tisdag 23 oktober 2012

Att bota en förkylning

Nu vet jag. Man KAN hejda en förkylning. Jag har försökt innan men bara lite halvhjärtat. Nu gick jag all in.

Umgicks med förkylda människor i helgen och igår kände jag mig lite hängig och hade ont i halsen. Som om en BRAKFÖRKYLNING var på G. Men jag botade den. Peppar peppar. Vill verkligen inte bli sjuk nu.

Så här gjorde jag (OBS Tips!):

Jag hällde 2 liter vatten i en gryta tillsammans med en STOR bit hackad ingefära, 1 dl honung, 1 skivad citron och 3 påsar kamomillte. Kokte alltihop i 20 min. La mig själv i kokhett vatten i badkaret i tre timmar och drack under tiden ingefära/honungs/citron/kamomill-blandningen (ja, jag var tvungen att hoppa upp ett antal ggr eftersom två liter vätska måste ut igen). Efter badet käkade jag 10 vitlöksklyftor och drack 3 C-vitaminbrus. I övrigt käkar jag D-vitamin och nån annan mixvitamintablett varje dag. Vare sig jag är sjuk eller inte.

Och idag vaknade jag upp pigg, utan halsont och utan tillstymmelse till förkylning.

Med betoning på peppar peppar. Allt annat vore att BE om otur.   

Inga kommentarer: