lördag 26 maj 2012

Smaker

Jag har just lärt mig något nytt. Spiskummin är inte alls samma sak som kummin. Inte alls. De har inte med varandra att göra över huvud taget. Jag tycker inte om kummin. Det smakar blurk. Spiskummin däremot är jättegott. Smakar taco. Typ. Det lärde jag mig igår. Detta måste jag komma ihåg! Om det står spiskummin i receptet så är det alltså ingen fara.  

Varför har ingen berättat detta förut?

Två andra smaker jag har svårt för:

Smaken av öl och smaken av selleri (både rotselleri och den andra sortens selleri). Det är dumt det där. Önskar jag kunde dricka öl och selleri ser gott ut plus är nyttigt har jag hört. Men det är så JÄVLA JÄVLA äckligt.

Bönor gillar jag inte heller. Men det har inte med smaken att göra, det är konsistensen. Falafel är lite samma grej, men det funkar av någon anledning. Grytor och skit med bönor i däremot, funkar ej. Konsistensen gör att jag nästan kräks.

Inga kommentarer: