måndag 21 maj 2012

Here we go again AGAIN

Det är längesen jag kände mig så här pepp på att träna och typ komma i form. Eller, det var väl förra året vid den här tiden jag kände samma pepp. Det gick sådär. Man kan säga att jag gav upp innan jag knappt hunnit börja. Jag skyller det på två saker:

1. Jag försökte mig samtidigt på en diet i form av LCHF. Det funkade inte alls för mig och när jag mådde skit av allt fett och började äta typ frukt och bröd och pasta igen så tänkte jag att nu är det skit samma, jag orkar inte träna heller. 

2. Jag fick ischias. Pinsamt, jag vet. Men när jag tog upp det här med träning igen vid mitten av sommaren fick jag så ont att jag inte kunde röra mig. Det gjorde ont till och med när jag andades. Så då gav jag upp för andra gången.

Så. I år skippar jag diet. Jag får äta vad jag vill. Förutom att jag inte får äta godis, kakor, chips och glass på vardagar. Men det ska man väl kunna klara va? Dessutom ska jag trappa upp löpningen väldigt mycket långsammare, så att jag inte får ont (peppar peppar).

Alltså. Det kommer gå mycket bättre denna gång. Visst?

Jag SKA bli smal och efter det ska jag aldrig mer klaga på något som har med mitt utseende att göra. Jag LOVAR. Och jag kräver inget annat än ett BMI på 22. Det tycker jag verkar lagom. Precis på mitten av normalviktig. 


Inga kommentarer: