söndag 6 maj 2012

Det slår aldrig fel

Igår var jag ute och sprang i skogen. Jag är ju världshistoriens mest otränade människa. Men det gick ändå bättre än jag väntat mig. Alltså dåligt om det varit en vanlig människa men bra för att vara mig. Sen gjorde jag som jag alltid gör när jag motionerat en (1) gång. Ett träningsschema som jag ska följa för att uppnå målet: drömkroppen.

HAHAHA.

I alla fall. Idag vaknade jag med världens förkylning. Snorig och ont i halsen och allmänt låg. Jag som hade PEPP.  Det blir alltid såhär. Alltid. Varenda gång i detta livet som jag bestämt mig för att börja träna så blir jag sjuk. Vad fan är felet?

Men. När jag frisknat till ska jag börja med det där träningsschemat. Hellre ytterligare en vecka av vila och sen starta kampen mot tjockheten än att fortsätta vila i all evighet. Visst?

En annan grej. Igår i löparspåret pågick det bågskytteträning. Det satt skyltar här och var där det stod "SE UPP. BÅGSKYTTE PÅGÅR!". Hur ser man upp för det? Springer extra fort? Sicksackar mellan pilarna? Det är väl liksom de som ska se upp så att de inte ups... skjuter någon? Var inte så sugen på en pil i ryggen just igår.

Blev paranoid och började tänka på filmen Vi måste prata om Kevin.

Bra film för övrigt.  

Inga kommentarer: