fredag 4 maj 2012

Malmöhäng

Ska jag eller ska jag inte berätta om Malmö? Känns som om det kanske inte är så intressant? Äh, jag berättar om Malmö.

På torsdagen delade jag och Aggan en flarra vin och pratade om djupa och allvarliga ämnen. Så som man alltid gör när man förtärt rödvin. På fredan hade Agnes skola och jag roade mig själv. Promenerade in till stan från Västra hamnen, drack kaffe, undvek affärer, gick på systemet, letade upp vart Agnes pluggar eftersom att jag kom på att jag var utelåst från lägenheten och behövde nyckel, tog bussen hem och lagade mat. På kvällen hade vi hemmafest av typen: alla sitter i en ring på golvet och dricker öl och röker och önskar låtar på Spotify. Bästa typen av hemmafest om ni frågar mig. Sen gick vi på Moriskan. Det var kul på alla sätt och vis men efter ett tag blev jag helt stel i ryggen och nacken och fick huvudvärk och kallsvettades och var tvungen att gå hem. Vet inte vad som hände, kanske någon form av migrän. Gick vilse på hemvägen. Såg inte ens Turning som man annars alltid ser vart man än vänder sig. Som av en slump hamnade jag på en busshållplats med rätt nr och kunde ta mig hem (Alltså ingen taxi. Hatar mig själv när jag druckit och finner mig själv slå nr till taxi). På lördagen skulle Agnes plugga och jag gick en runda i V. hamnen samt promenerade till Starbucks ba för att det just öppnat och att jag längtat efter det. På kvällen hade vi samma typ av hemmafest igen och sen gick vi på Klaff. Dansade och dansade och dansade. Aggan stannade på efterfest och jag lyckades hitta någon som kunde peka ut rätt riktning åt mig och så gick jag hem och somnade ensam. På söndagen tog jag bussen in till stan och gick guidad tur på konsthallen, drack kaffe, strosade omkring, handlade söndagsmiddagsmat och så vidare. På kvällen gick vi till Debaser där Viktor skulle spela skivor. Vi var så trötta att vi bara orkade sitta bakom dj:båset och hålla V sällskap medan vi drack varsitt slött glas gratisvin. På måndagen var det alltså Valborg. Jag steg upp tidigt och åkte till systemet. Sen tog vi tåget till Lund. Där blev vi lite överväldigade. Vi hade inte fattat att det var SÅ mycket folk. Det fanns inte en ledig gräsplätt i hela stadsparken. Jag tänkte väl att det skulle vara ett par tusen pers och inte TRETTIOTUSEN. Inga telefoner funkade och det var omöjligt att hitta de vi tänkt hänga med. Efter FYRA timmar stötte vi ihop med Agnes kompis Elin och så Viktor och Axel. Vi drog hem till Axel som skulle ha lite fest på sin bakgård och satt där ytterligare ett par timmar. Sen tog vi tåget tillbaka till Malmö, hem till Agnes för käk och fix och sen drog vi till Möllan för uteserveringshäng med några från Aggans klass. Det var väldigt trevligt. På tisdagen drack vi kaffe i stan och hängde vid kattrappan och sen åkte jag hem.

SLUT      

4 kommentarer:

The AS sa...

Demonstrationen då??

Saturday Nights sa...

Ja just det. Demonstrationen... Varför ska allt vara så satans tidigt om dagarna? VEM orkar stiga upp dagen efter att en varit ute? Eller alltså. Inga ursäkter här. Det blev ingen demonstration eftersom att jag var bakis.

AS sa...

Just det, du går på V:s demonstrationer... och dom brukar alltid (?) köra sitt tåg före sossarnas. Byt tåg! :)

Saturday Nights sa...

ELLER byter jag tåg till Kommunistiska partiet. De demonstrerade runt kl 15. Den enda demonstration jag upplevde. De var väl också bakis, som normala människor?