måndag 24 oktober 2011

Menlöst pladder

Jag har kommit på en skitbra grej. Det är att om man inte kan sova så tar man en postafen (receptfritt medel mot åksjuka) sen sover man (jag) som en stock. I fredes natt tog jag tre på en gång och sov sedan i 36 timmar. Vaknade endast till för att gå på dass och svara på sms. Skitbra idé i alla fall. Man ska ju inte ta så många egentligen men det kan omöjligt skada i akutfall.  Men en kan man absolut ta om man ligger och vrider och vänder.

Eller är det bara jag som är lättpåverkad.

I alla fall. Nu har jag kommit ifatt med sömnen. Känner mig pigg. Men hungrig. Har verkligen inte ätit på väldigt, väldigt länge. Får pengar i morgon och jag fantiserar om vad jag ska köpa för käk.

Men mest fantiserar jag om cigg. Har inte rökt på tre veckor. Först för att jag ville bli frisk från förkylning så att jag kunde genomföra den där operationen, sen för att jag inte var jättesugen på att röka med smärtan i halsen. Men nu, nu har jag ingen smärta och ingen förkylning så nu kan jag inte komma på en enda anledning till att inte röka. Inte en enda. 

Jätteofta drömmer jag att jag måste ringa sos, men att det inte funkar. Jag kommer till telefonsvarare med nummeralternativ eller röststyrning. Eller så förstår den som svarar inte vad jag säger. Hur tydligt jag än pratar. Inatt drömde jag att jag var på Gotland och kollade på en lada som Leif GW Persson byggt. Så började det brinna i ladan och när jag ringde sos förstod inte han som svarade vad jag sa för han förstod bara gotländska. Skitjobbigt. Hela jävla ladan brann ner inklusive en massa djur. Leif GW var jätteledsen. Verkligen jätteledsen.

Hatar folk som berättar vad de drömmer. Förlåt.

Funderar på att baka bröd. Har mjöl och jäst och något mer kan jag inte komma på att man behöver?

Får se.

Framför allt ska jag plugga. Och så ska jag gå en riktig jävla powerwalk. Ska lyssna på Filip och Fredriks podcast under tiden. Äh, köper cigg på kredit tror jag. Vad är väl en powerwalk utan cigg?

Nä, det var allt för idag. Eller för nu. Återkommer möjligen senare. Har fått skriv-feeling.

Inga kommentarer: