söndag 30 oktober 2011

Holk

Igår var jag i Karlshamn men Jennie. Hon skulle köpa en fågelmatarstation. Typ en pinne med krokar och grejer på där man kan hänga upp fågelmat. Typisk sak jag aldrig någonsin tänkt att någon människa någonsin kunde behöva.

I affären hittade jag denna:


Fågelholk med webcamera! Inte heller någon jag visste att man behöver. Men nu, nu vet jag. Värt att skaffa hus och trädgård bara för att kunna ha en. Misstänker att inga fåglar vill flytta in i en fågelholk som sitter på en balkong? Skulle förmodligen börja fimpa i den efter bara någon vecka, av ren besvikelse.

I alla fall. Var ute efter en helt vanlig svart tight klänning med långa ärmar och inga krusiduller. Hade en innan som funkade till allt och till alla tillfällen. Använde den så mycket att den till slut vittrade sönder. Hittade en som var nästan som jag tänkt mig fast den hade lång dragkedja framtill. Köpte den och känner mig nöjd.

Det var det.

Inga kommentarer: