onsdag 25 augusti 2010

Idag gick jag till arbetsförmedlingen och skrev in mig. Gud vet att jag gick dit med en neggig och sur inställning. Men så fick jag prata med en så himla trevlig och rolig arbetsförmedlare att jag efter ungefär två minuter kände mig lite pepp. Till exempel så gjorde han inte som tanten jag pratade med för något år sen när jag skrev in mig och sa "oj oj oj oj oj" när jag sa vad min utbildning är. Bara en sån sak. Och när han frågade om jag vill hört talas om en jobbcoach och om jag vill ha en sån frågade jag helt bittert "hjälper det då? Alltså får man ett jobb på det sättet?" då sa han att statistik visar att de som har jobbcoach har lättare att hitta arbete. Det låter väl positivt? Fick en tid om någon vecka när jag ska få prata med någon och få en personlig plan eller vad det var. Måste ligga på om en praktikplats. Vill verkligen på alla sätt och vis få in en fot någonstans som inte är vård eller omsorg.

1 kommentar:

Susanne sa...

Tänk att kolla upp reglerna för praktik ordentligt. Jag blev av med en plats som hade varit super för min del, men blev av med den pga AMS regler. Bla skulle jag jobba samtidigt om hemtjänsten behövde mig. Jag skulle oxå bara få vara där i 3mån, medan platsen var för 6mån. Sen måste du ha varit inskriven ett tag innan du blir aktuell, så var det för mig. Som sagt, ha ordentligt på fötterna inför diskussioner om praktik.