söndag 29 augusti 2010

Helgen:

Den där festivalen i fredes... det blev möjligen inte så lyckat. Det regnade och regnade och regnade. Vi åkte dit och så åkte vi hem ganska direkt igen. När jag vaknade dagen efter kändes det som en suddig dröm. Hade det inte varit för att mina strumpebyxor låg i en lerig hög på golvet hade det inte funnits ett enda bevis på att vi faktiskt var där.

På lördagseftermiddagen kom barnen. Det regnade ytterligare. Så vi kollade på Madagaskar här hemma. Sen gick vi till stan och köpte snask och läskedrycker och så gick vi på bio. Toy Story, jag förstod inte tjusningen ett dugg, men barnen var nöjda.

Efteråt gick vi och käkade kebab. Kom inte hem förren vid 22. Det är sena timmen för sjuåringar. Vi kollade lite på Dr Mugg och så somnade de.

Idag har vi:
Kollat på Pettsson och Findus
Varit i skateparken
Varit på konsthallen (mitt förslag)
Varit på BR leksaker
Varit i dataspelsaffären jämte BR leksaker
Varit och käkat på McDonalds
Lekt i Linnéparken

Sen kom barnens pappa och de åkte hem.

Nästan så fort jag blev ensam tog jag tag i en mycket jobbig sak: jag betalade alla räkningar som jag lagt i en hög på hatthyllan och försökt förtränga. Det var mycket sorgligt. Sen åkte jag och storhandlade och när jag kom hem igen lagade jag den svennigaste maträtt jag känner till (näst efter tacos): kokt torsk med vit sås. Och ordentlig som jag är gjorde jag det till ett storkok så att det blev rätter att frysa in. Matlåda is the shit! PLUS så räknade jag ut kalorier per portion. SÅ JÄVLA DUKTIG.

Nu ska jag röka en cigg och stirra ut över den misär som är min lägenhet. Det är disk, kuddar och skräp ÖVER HELA GOLVET och resten av alla ytor.

Eventuellt städar jag innan jag nattar mig själv. Börjar 07 i morgon, men det är inge vidare att vakna mitt i detta helvete.

Inga kommentarer: