torsdag 26 augusti 2010

En skum man

Det ringde en skum man idag. Han påstod att jag fyllt i en enkät på nätet där jag svarade att jag vill må bättre (no shit!). Nu ringde han och ville höra om jag "vill gå upp några kilon i vikt, gå ner några kilon i vikt eller om jag vill ha mer energi". Jag ba "vänta lite nu, vem är du och vad är det för enkät jag fyllt i?". Det ville han inte riktigt svara på. Inte än. Först ville han att jag skulle berätta lite om mig själv och min livssituation. Jag svarade att jag inte vill berätta något privat om mig själv utan att veta VEM det är jag talar med och VAD infon ska användas till. Han gav sig inte och ba "jo, många svarar precis så. Jag ska berätta vart jag kommer ifrån snart. Men är du intresserad av att gå ner i vikt?". Herregud. Jag ba "alltså som sagt. Jag vill inte svara på några frågor". Då till slut uppgav han adressen en hemsida han ligger bakom. "Ja, men vet du vad, skicka en länk till mig så ska jag kolla upp vem du är och ta ställning till om jag vill ge dig några svar" sa jag. Det skulle han göra och sen ringa igen. Nu har jag kollar upp skiten och kommit fram till att jag inte vill svara på en enda fråga. Verkar vara något nästan sektliknande och det står inte hur mycket pengar man kommer bli skyldig om man går med. Riktigt lättlurad är jag inte.

Inga kommentarer: