torsdag 6 september 2012

They used to call me anal girl

All ledig tid den senaste veckan har jag ägnat åt projekt utrensning. Jag har städat alla skåp, lådor, hyllor och garderober. Tagit ut varenda sak, vänt och vridit och funderat "behöver jag verkligen det här?". Om svaret varit nej så har jag kastat det (alternativt lagt ut på tradera om det finns minsta chans att jag kan sälja det). Jag har verkligen gått ner på detaljnivå och testat varenda penna så att den fungerar, kontrollerat varenda nagellack så att det inte blivit segt och oanvändbart, testat alla strumpor och kollat efter hål och kastat de som inte håller måttet. Jag har slängt påse efter påse efter påse med saker, stora som små.

De saker som har klarat utrensningen har jag lagt tillbaka på rätt plats, prydligt och fint och i raka linjer på avdammade hyllor. Alltså det är SJUKT hur mycket saker man har runt omkring sig som man inte behöver. Jag tror inte att det är bra för själen. Saker tynger liksom ner en. Bevis för det är att när man (läs jag) rensat ut så sover man bättre. 

Inga kommentarer: